Jeg flyttede fra Tyskland til Danmark i 2022. Siden da har jeg (indtil for nylig) brugt en grænsekonto som kunde i sparekassen. Grænsekontoen blev drevet i samarbejde med Union-Bank i Flensborg, hvor jeg var kunde. Jeg var faktisk meget tilfreds med løsningen. Så kom den første opkrævning, som jeg syntes var uhørt høj. Gebyret blev endda opkrævet to gange, fordi min kone ifølge en medarbejder også var kontohaver. Det fortsatte med ret uvenlige e-mails, hvor jeg blev bedt om at overholde retningslinjerne i hvidvaskningsloven og afstå fra den type pengeoverførsel (som faktisk var specificeret af Union Bank). Ellers ville kontoen blive annulleret. De forklarede ikke engang i detaljer, hvordan overførsler af håndterbare beløb var et problem i henhold til hvidvaskningsloven. Jeg er virkelig chokeret over den måde, jeg bliver behandlet på her som kunde! Selv overførselsgebyrerne, som ifølge Union Bank skulle være fordelagtige, viste sig at være meget høje. Faktisk gav konstellationen Union Bank/Broager Sparekasse overhovedet ingen økonomiske fordele - tværtimod. Jeg følte mig ikke et øjeblik tryg ved Broager Sparekasse. Efter 1,5 år har jeg nu skiftet både den tyske og den danske bank ud. Pengeoverførslerne foregår via CETA-proceduren. Omkostningerne er nu meget overskuelige, og den danske bank har heller ingen problemer med hvidvaskningsloven.
ATM Sydjysk Sparekasse
📅 Kontakt & booking
Få personlig hjælp eller book en tid
Info, adresse, kort, åbningstider og kontakt for ATM Sydjysk Sparekasse i Sønderborg.
Adresse: Kastanie Allé 8, 6400 Sønderborg, Danmark , Sønderborg
Åbningstider
Lukket nuTelefon: +45 74 18 38 38
Website: www.sydjysksparekasse.dk
Hvad kan du gøre i hæveautomaten?
Andre nærliggende hæveautomater
Andelskassen i Sønderborg
Nørre Havnegade 43, 3. sal, 6400 Sønderborg, Danmark
981 m. væk
Anmeldelser
Wir fühlen uns sehr gut aufgehoben bei Broager Sparekasse, in Sønderborg. Unsere Ansprechpartnerin (Helle) hat uns IMMER einen super Service geleistet und hat jede Zusage bis ins letzte Detail abgeschlossen. Wir sind in jeder Hinsicht sehr zufrieden!!! Zu erwaehnen waere noch das jeder Mitarbeiter in der Filiale, mit denen wir Augenkontakt hatten, beim Eintreten, mit einem laecheln und einem freundlichen:,, Hej!" Begruesst wurden. Sehr vorbildlich! :-)